غذای شنیداری
جلسه بیست و دوم – غذای شنیداری

غذای شنیداری

از نگاه دکتر خیراندیش


غذای شنیداری

در زبان فارسی ۳۲ حرف داریم که مواد غذایی شنیداری هستند. تکرار جملات مثبت مانند دوستت دارم حتی توسط دشمن نیز روی انسان تاثیر مثبت می گذارد. تکرار جملات منفی نیز بسیار اثر منفی دارند.

هر زخمی درمان دارد حتی جزام ولی زخم زبان درمان ندارد.

بهترین و اثربخش ترین داروی خوراکی اگر همراه با کلام خشن و ناامید کننده باشد دیگر اثری ندارد. (خلا بزرگ طب کلاسیک عدم درک این موضوع می باشد).

نقش حروف در درمان همان دعا کردن یا دعا درمانی است. هرکس حتی اگر بی دین هم باشد می تواند از اثرات دعا درمانی بهره گیرد. اگر مومن و با ایمان باشد که اثرش به مراتب بیشتر است.

واژه ها جهت گیری امید بخش باید داشته باشند.

طبیب باید تمام شرایط را برای دریافت شفای الهی فراهم کند. طبیب فقط یک واسطه است.

یک داستان اسطوره ای بسیار زیبا درباره نقش کلام

استاد و شاگردی قرار گذاشتند یکدیگر را بکشند. شاگرد گفت با چه دارویی می خواهی مرا بکشی؟ استاد گفت با سم بیش (از قوی ترین سموم گیاهی). خلاصه شاگرد این سم را خورد ولی

قبلش ضدسم را فراهم کرده بود. سه حوض پر از شیر.

وقتی سم را خورد خودش را در حوض اول انداخت و شیر را خورد و استفراغ کرد و حوض دوم و سوم و نجات یافت.

حالا نوبت شاگرد بود که سم تولید کند. ۴۰ روز ۴۰ زن را نشاند تا آب در هاون بکوبند. استاد گفت چه میکنی؟ گفت دارم سم می سازم. استاد هر روز این صحنه را میدید. چهل روز پندار منفی، روز

چهلم، شاگرد نیم استکان از آن آب به استاد داد و استاد خورد و مرد.

خیلی وقت ها داروهایی که اثر درمانی ندارند را از دست کسی می گیریم که به او اعتماد داریم و خوب می شویم .(میگویند فلانی دستش خوبه ). و بالعکس .

در طب سنتی بیماری لاعلاج “عشق ” اینگونه درمان می شود: رسیدن به معشوق، اگر در دسترس نبود باید توسط یک نفر زشت از آن معشوق بدگویی کرد. (استفاده از حروف منفی). تا در اثر تکرار، معشوق از چشم عاشق بیوفتد. (نسخه ابوعلی سینا ره )

بهترین حروف: یا رئوف، یا رحیم، لا حول و لا قوت الا بالله، یا لطیف، یا جلال، یا کریم، یا عزیز …

سهم عمومی: تکرار روزی ۱۰۰ مرتبه است.

کل قرآن سوره حم است. بعد آیت الکرسی، و بعد سوره یاسین.

ادعیه ای که توسط ائمه گفته شده اند، شعرهای عرفانی حافظ، باباطاهر، مولوی، سعدی و… همگی گرم و امید بخش هستند.

موسیقی های شرقی تمام ادواتش گرم است (ضرب، سه تار، سنتور …) رساله موسیقی درمانی بوعلی سینا وجود دارد. بعضی موسیقی ها گرم اول و سرد آخر هستند. مثل موسیقی های رپ و غربی .

منبع: طب سنتی به روش دکتر خیراندیش