شیوه های نوین هجوم به طب سنتی اسلامی
جلسه بیستم – شیوه های نوین هجوم به طب سنتی اسلامی

شیوه های نوین هجوم به طب سنتی اسلامی


شیوه های نوین هجوم به طب سنتی اسلامی : متاسفانه چند سالی است روش هجوم به طب سنتی واسلامی ازحالت تهاجمی به حالت زیرکانه ای تبدیل شده است که این روش زیرکانه متاسفانه بسیارخطرناک وکارآمده بوده با توجه به اینکه طب سنتی اسلامی درکشورمان جز دلسوزانی که با نیت خیر باجان ودل وآبروی خود از این طب دفاع میکند حامیان رسمی ندارد لذا برهمه ما واجب است تا این حرکت موذیانه وزیرکانه را صریحا بهمه مردم معرفی نماییم.
این حرکت جدید بدبینی مردم به اصول تغذیه مورد تاکید وتایید طب سنتی وزیرسوال بردن آن بصورت غیرمستقیم با رنگ ولعاب بظاهرعلمی می باشد.
حقیر ذیلا پیرو قول و مقاله قبلی به افشای برخی از این موارد اقدام مینمایم.
یقینا دراین فرصت کم مجال طول وتفسیرنیست ودر خصوص هریک به اختصار اشاره ای خواهم نمود.

نمک دریا وسنگ نمک

نمک دریا وسنگ نمک در روایات ومنابع طب سنتی واسلامی بسیار پر اهمیت است اما متاسفانه مدتهاست که درکشور نمک تصفیه شده و ید دار تبلیغ میشود ونمکهای دریا وسنگ نمک را نمکهای آلوده ودارای فلزات سنگین برمیشمرند. اما طب سنتی نمکهای تصفیه شده وید دار را بعلل مختلف رد کرده و دارای عوارض میداند واعتقاد بمصرف نمکهای دریا وسنگ نمک به مردم دارد. دراین روش جدید نمیگویند نمک دریا نخورید چون متوجه شدند مردم قبول نمیکنند بلکه میگویند نمکهای دریا بعلت وجود فاضلابهای صنعتی و… آلوده است. که ادعای فوق بعلل مختلف صحت ندارد.

چای


تا چندی قبل تبلیغات بسیاروسیعی درخصوص مصرف چای وجود داشت ومصرف روزانه چای سیاه را از ملزومات سلامت دندان، مغز، رافع سکته ها و… برمیشمردند اما بعد از اینکه مردم فهیم با راهنمایی های علمدارن عالم طب سنتی اسلامی متوجه تبلیغاتی وغیرصحیح بودن مطالب فوق وعارضه دارومضر بودن چای سیاه شدند ومصرف چای را کاهش وبسمت دمکردنیهای سالم سنتی روی آوردند این حرکت اینبار با روشی جدید به بازار آمده و چندین سالی است تبلیغات چای سبز و چای سفید را با خواص غلوگونه آن دربوغ و کرنا کرده اند.
لازم بذکراست چای سبز ازهمان گلبرگها وبرگهای جوان درخت چای است وچای سفید نیزهمان شکوفه های درخت چای میباشد.
لذا با این ترفندجدیدسعی دارندبازار اقتصادی جدیدی رابه مردم تحمیل نمایند.

آب

در روایات ومنابع طب سنتی اسلامی تاکید زیاد مبنی برمصرف آب جوشیده ایکه خنک شده دارد تا جاییکه جناب بوعلی سینا وبزرگان درتفهیم این مطلب اشارات مفیدی داشته اند. اما درمقابل افرادی آب معدنی ودستگاههای تصفیه آب را جایگزین آب جوشیده معرفی نموده وبرای پر کردن جیب خود به تبلیغ آن پرداخته اند. اما بعد ازمدتی که تحقیقات علمی و تاکید اساتید بررد آب معدنی و دستگاه تصفیه آب موثربود هدف جدید خود را براین مطلب که آب جوشیده برای کلیه ها و بدن مضراست و… متمرکز نموده اند. لذا بدانید این گفته نیز هیچ صحت ندارد و سالمترین آب ازنظر طب سنتی اسلامی برای آشامیدن، آب جوشیده خنک شده است که بعلت سبکی هم جذب، هم هضم، هم دفع آن برای بدن راحتتروموجب کمک به دفع قند، اوره، چربی و… بدن ودرنتیجه تناسب اندام وزیبایی صورت وبدن ومانع پف کردگی بدن میشود.

عسل


خواص بسیار زیاد عسل برکسی پوشیده نیست.
چندسالیست شبهاتی مبنی اینکه عسلی که رس (دراصطلاح غلط شکرک) میزند عسل خوبی نیست یا اینکه اگر عسل حرارت ببیند یا با آبجوش مخلوط شود سمی میشود، به کودکان زیر دوسال خود عسل نخورانید که موجب عوارض و… میشود.
باید بدانید هیچ یک از مطالب فوق صحت ندارد.
بهترین عسل عسلی است که رس (شکرک بزند) ببندد، اما بعد ازآن در دمای گرم رس آن مجددا بازشود. عسل با حرارت دیدن سمی نمیشود بلکه خاصیت دارویی آن کم میشود.
در منابع اصیل طب سنتی بهترین عسل خوراکی را عسل مصفا وعسلاب فرمودند که درتمام موارد عسل با مقداری آب مخلوط وآرام وبه همراه حرارت قل ریز میزند.
همچنین است درست کردن شربتها درطب سنتی با مخلوط کردن عسل وجوشاندن آن برای غلیظ کردن آن و فرمولهای مختلف سرکنگبینها و سکنجبینها و… درطب سنتی.
همچنین مصرف عسل طبیعی وسالم به مقدارکم نه تنها برای نوزادان مضرنیست بلکه ما به عینه افزایش ضریب هوشی، تقویت جسمی وبدنی، استخوانبندی، زیبایی ومقاومت آنها را درمقابل بیماریها مشاهده نمودیم.
البته بمقدار کم وبسته به وزن، مزاج و… نوزاد.

منبع: طب سنتی به روش دکتر خیراندیش