سومین سلامتکده طب سنتی کشور در گلستان افتتاح می‌شود
سومین سلامتکده طب سنتی کشور در گلستان افتتاح می‌شود

سومین سلامتکده طب سنتی کشور در گلستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلامتکده طب سنتی یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در بخش بهداشت و درمان استان است.

وی با بیان اینکه ساخت این مجتمع از سال ۹۶ و در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۹۲۰ مترمربع آغاز شده است، افزود: برای ساخت این پروژه حداقل به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون بالغ بر ۳ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه بیان داشت: این مجتمع که سومین سلامتکده طب سنتی در کشور به شمار می‌رود در هفته امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تأکید بر مقوله آموزش گیاهان دارویی در این مجتمع گفت: در این مجتمع مباحث درمانی شهروندان با حضور متخصصان پیگیری خواهد شد.

فاضل درباره پروژه اورژانس بیمارستان ۵ آذر گرگان هم افزود: اورژانس این بیمارستان با ظرفیت ۱۵۰ تخت در حال ساخت است و نیاز به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دارد. به طور قطع خیرین می‌توانند در ساخت و تجهیز این بیمارستان به دولت کمک کنند.

وی گفت: تاکنون ۴۵ میلیارد تومان برای ساختمان این بیمارستان هزینه شده و پیمانکار قول تحویل پروژه را تا ۲۲ بهمن امسال داده اما ممکن است برای تجهیز آن با مشکل مواجه شویم که باید از توان خیرین استفاده کنیم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم