اطلاعیه مؤسسه تحقیقات حجامت ایران شعبه استان خراسان رضوی

بسمه تعالی
فبشر عباد…
به اطلاع می رساند:
اولا:بدینوسیله خبر پلمپ موسسه تحقیقات حجامت ایران شعبه استان خراسان رضوی که متأسفانه بوسیله واحد خبر صدا و سیما از طریق برخی اعضای نظام پزشکی مشهد در رسانه ها و فضای مجازی منتشر گردیده است،را تکذیب می نمائیم ضمن آنکه استیفای حقوق برباد رفته مؤسسه محفوظ می باشد.
ثانیا لازم است موارد ذیل را به استحضار عموم مردم عزیز و مسئولان محترم خصوصا اعضای محترم مؤسسه برسانیم :

۱-مؤسسه حجامت ایران به عنوان اولین و بزرگترین مؤسسه فعال در حوزه طب ایرانی اسلامی با بیش از سی سال سابقه فعالیت،آموزش قریب به پانزده هزار پزشک و غیر پزشک را به انجام رسانیده و با انگیزه یافتن روشی بهداشتی و درمانی موافق با فرهنگ ایرانی—اسلامی به تبیین و ترویج و نهادینه کردن آن در راستای اقتصاد مقاومتی همت گماشته و صدها همایش و جلسات مختلف برگزار نموده و با هدف فرهنگ سازی عمومی و افزایش دانش تخصصی طب ایرانی اسلامی نهایت تلاش خود را کرده است.
۲-مؤسسه تحقیقات حجامت ایران بر اساس شکایت استادخیر اندیش از وزارت بهداشت و رأی هیأت عمومی دیوان محترم عدالت اداری توانست کلیه قوانین علیه حجامت مصوب مجلس ،دولت و سایر مراکز و ادارات را لغو نماید و از سال ۱۳۸۰ حجامت دارای جایگاه قانونی در نظام بهداشت و.سلامت گردد.
۳-علی رغم بی مهری ها و مخالفت های شدید وزارت بهداشت و درمان،زندان و انواع برخورد ها و پرونده سازی ها از سوی آن وزارت،پلمپ مرکز درمانی مؤسسه در تهران و سایر اینگونه برخورد ها،مؤسسه تحقیقات حجامت ایران به ریاست و مدیر عاملی حکیم والا مقام جناب استاد خیر اندیش به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه آموزش ،پژوهش و درمان رسیده است.
۴-ورود از سر اجبار وزارت بهداشت و نه از روی اعتقاد آن به موضوع طب سنتی با تأسیس دانشکده ها و گروه ها این چالش را دو چندان نموده است.
۵-بی توجهی و بی مهری به پیشکسوتان و اساتید و فعالان و صاحب نظران و صاحبان اصلی این مکتب درمانی نمونه ای دیگر از عدم اعتقاد و باور وزارت بهداشت به طب ایرانی—اسلامی است.
۶-براساس آخرین رأی صادره از سوی دستگاه محترم قضایی به طرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایران تهران و به نمایندگی از وزارت بهداشت،مؤسسه تحقیقات حجامت و به تبع آن ،شعب مؤسسه دارای جایگاه قانونی میباشد.
۷-هرچند ظاهرا وزارت بهداشت قصد اصلاح رفتار خود را در برخورد با مؤسسه ندارد و متأسفانه دائم در حال کارشکنی و مخالفت با مؤسسه است ولی انتظار می رود از مجلس شورای اسلامی که به این مقوله ورود نموه و فریب برخی جوسازی های مطروحه از سوی وزارت بهداشت را نخورند و در بحث طب ایرانی— اسلامی نظرات خبرگان این موضوع را مدنظر قرار دهند.
۸-خیزش جهانی طب بومی و سنتی و تأیید آن از سوی سازمان جهانی بهداشت(W.H.O)و حضور فعال و قوی بسیاری از کشورها در این عرصه بیانگر چیست ؟ وزارت بهداشت در راستای اجرایی شدن سند راهبردی ایران ۱۴۰۰ در حوزه سلامت و طب سنتی چه کرده است؟وزارت بهداشت جهت تحقق سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری چه کرده است ؟
۹-طرح مباحثی از قبیل اینکه:(طب اسلامی نداریم!!!)یا بحث مداخله گران در درمان و سایر موارد این چنینی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه های تابعه به نظر این مؤسسه مباحثی انحرافی است جهت سرپوش گذاشتن بر کم کاری ها و رفتار های نابخردانه وزارت بهداشت در امر طب ایرانی اسلامی.
۱۰-امید است کلیه مسئولان بلندپایه نظام مقدس جمهوری اسلامی،نیز مراجع عظام تقلید،علما و دانشگاهیان فرهیخته موضعی منطقی،علمی و جامع و اصولی را در حمایت از زجر کشیدگان و سیلی خوردگان این مکتب قوی و غنی در پیش گیرند.
یادمان نرفته است که آقایان ضمن مسخره کردن حجامت و طب سنتی میگفتند که اینها می خواهند ما را به قرون وسطی برگردانند و فردا هم می گویند الاغ سوار شوید و ازین قبیل حرفها.این مؤسسه با در دسترس داشتن گنجینه ای ارزشمند از طب ایرانی اسلامی طی بیش از سی سال تلاش شبانه روزی جهت احیا طب ایرانی اسلامی و ارتقا ابزار های تشخیصی و درمانی این مکتب،آماده پاسخ گویی به هر گونه شبهات و مسائل مربوط به این حوزه است.در صورت لزوم و عدم اصلاح رفتار وزارت بهداشت موارد مهمی از وضعیت بهداشت و سلامت جامعه جهت اطلاع و تصمیم مناسب به اطلاع خواهد رسید.
در پایان این مؤسسه همچون گذشته خواستار تأسیس سازمان طب ایرانی—اسلامی مستقل از وزارت بهداشت به رهبری اساتید و پیشکسوتان این حوزه می باشد و امید است مسئولان ذیربط به این مهم همت گمارند.
والسلام علیکم و رحمه الله
مؤسسه تحقیقات حجامت ایران شعبه استان خراسان رضوی

اسفند ۹۶